INFORMACJE TELEWIZYJNE

W przypadku informacji telewizyjnych przestrzenią przekazu jest jakaś część czasu programu informacyjnego (średnio 1-2 minuty), a z poszczegól­nymi informacjami odbiorcy muszą się zapoznawać w ustalonej przez nadawcę kolejności, mając na to tyle czasu, ile trwa prezentacja danej wia­domości. Gdyby zatem konstrukcję relacji oprzeć na figurze odwróconej pi­ramidy, wówczas to, co najważniejsze, tj. ogólny opis zdarzenia zawarty w leadzie, pojawiałoby się w najmniej korzystnym momencie – gdy odbiorcę absorbuje jeszcze poprzednia relacja. Zważywszy, iż przestawienie się na nowy temat może zająć nawet kilka sekund, najważniejsze informacje mo­głyby więc łatwo ujść uwadze [Lewis, 1985], Żeby tak się nie stało, relacja musi być inaczej zbudowana. Lead musi być traktowany jako zapowiedź in­formacji,

Witaj na moim portalu o polityce! Znajdziesz tutaj rozwinięcie wielu tematów związanych z polityką i społeczeństwem. Zapraszam do czytania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

© 2019 Społeczeństwo
Powered by WordPress | Theme Designed by: loose | Thanks to pain relief, click here and treatment